Follow | Home
Bitchy Season
Chapter 8
Friday 27 January 2012 | 12:26 | 0 comments

Kringgggggg!!!

"Okay class, our lesson will stop here for now, make sure all of you copy the notes  and do finish the task that i just gave you. Make sure you bring them tomorrow arasso?" Mr.Kim, guru English mereka berpesan.

"Neh songsaengnim" Jawab kesemua pelajar kelas 6B (kelas Minjee).

"Weh jom ke kantin!" Krystal mengajak Minjee.

Jom la! Aku pun tengah lapar ni. Minjee berkata.

Baru sahaja Minjee dan Krystal hendak ke kantin, tiba-tiba telefon bimbit Minjee berbunyi.

Yosobo? Ya, saya Kim MinJee. Apa?!
Muka Minjee yang tadinya ceria berubah pucat setelah menjawab panggilan tersebut, keadaannya berubah tidak tentu arah. Minjee kembali ke tempat duduknya untuk mengambil barang-barangnya.

"Minjee kenapa ni? nampak gelabah semacam je, jom la! cakap nak ke kantin." Krystal berkata kepada Minjee.

Sorry , but not today, aku kene balik dulu, bagitau cikgu aku balik awal harini tau, ada hal jap. Bye! Minjee berkata lalu beredar dari situ.

---------------------------------------

_____FLASHBACK_____

"Ayah cik sudah lama menghidap penyakit jantung, penyakitnya sudah memasuki tahap kronik, ayah cik terpaksa dirawat disini buat seketika. Jangan sesekali membuatkannya terkejut, stress juga mampu menyebabkan ayah cik kehilangan nyawa, jadi sila berhati-hati jika cik taknak kehilangan ayah cik."

_____FLASHBACK_____

_____FLASHBACK_____

"Minje tau ayah sayangkan minjee kan?? Takde apa yang kita boleh lakukan untuk mengubahnya. Tolong lakukannya untuk ayah, untuk seluruh family kita."

___END FLASHBACK___

Minjee terkejut,
Pesanan doktor dan ayahnya berlegar-legar di fikirannya..

Minjee terus berjalan tanpa hala tuju, tanpa memperdulikan persekitarannya, apa yang dia inginkan sekarang adalah 'sedar'. Sedar dari mimpi ngeri ini.

---------------------------------------

MinJee? Donghae memadang gadis yang pucat melimpasinya, gadis tersebut bagaikan tidak perasan akan kehadirannya. tidak perasan ada sebuah kereta nyaris melanggarnya.

Minjee!! Jerit Donghae lalu meluruh ke arahnya lalu memegang tangan minjee, minjee memandang Donghae, belum sempat minjee berkata apa-apa, dia pengsan dalam genggaman Donghae.

---------------------------------------

Donghae memandang muka Minjee yang sedang lena di katilnya, dia membawa Minjee ke rumahnya sewaktu Minjee pengsan. Donghae lega. Sewaktu Minjee nyaris dilanggar sebuah kereta tadi, masa bagaikan berhenti, memberi masa Donghae untuk menyelamatkan gadis tersebut, degupan jantungnya berhenti, nafasnya sesak, tidak pernah walau sekali pun Donghae ketakutan sebegini. Pada masa itu dia tahu dia tidak dapat hidup tanpa Minjee. Dia begitu mencintainya, berharap jika minjee accident tadi, biarlah dia yang menggantikan tempatnya. Donghae mengambil nafas lega lalu memandang Minjee sekali lagi.

Minjee, I love you. Bisik Donghae lalu mencium dahi minjee sebelum beredar dari bilik tersebut.

Tanpa mereka sedari, seseorang sedang memerhatikan segala yang berlaku sebentar tadi.

Older Post | Newer Post
Confession

Assalamualaikum and Annyeong readers ! Welcome to my blog . The owner of the blog is Lee EunRa , 95-Liner .Best View on Google Chrome.
© All Rights Reserved .
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Meet me at :
Facebook | Twitter




Voice Out

Navigations

Myself Fanfiction Stories

Big Thanks
Template by : BellaDani
Design by : BellaDani
Header by : Bella
Best view by google chrome :) always be with you