Follow | Home
Bitchy Season
Chapter 5
Monday 26 December 2011 | 18:49 | 0 comments

You!! WTF are you doing here?
Minjee terkejut apabila melihat wajah empunya suara tersebut...



Aku ganggu kau ke?


Dah berapa lama kau bediri kat sana?



Aku kat sini dari tadi lagi,.
ermmm,,,sebelum kau datang,aku nampak kau macam tengah memikirkan sesuatu, so aku taknak la kacau kau dulu.


Donghae memandang muka MinJee lalu tersenyum,
Tak sangka pulak kau ni crybaby.


Aku bukan crybaby! kalau ye pun tu bukan urusan kau!
Minjee membalas, cuba menutup perasaan malunya.


Yela, kalau kau cakap macam tu,.. Ermmm...
Aku sebenarnya...


Apa?!


Aku sebenarnya nak minta maaf atas sikapku hari tu, aku sebenarnya tak berniat langsung nak biadap dengan kau.


Tak payah susah-susah nak minta maaf, bende ni dah kira settle dah sebab aku dah pun balas dendam kat kau. 
Ermm.. Sorry la pasal kereta kau tu.


Its okay.. aku memang patut kene kan?


Memang patut pun!! 


Donghae tersenyum lalu menghulurkan tangannya,
Sekarang kita seri..


Belum lagi.
Minjee tersenyum lalu menarik tangan Donghae.


Weh! kita nak ke mana ni? Donghae bertanya apabila Minjee cuba mengheretnya ke tempat lain.


Tempat ni macam boring je, lagi pun sekolah dah berakhir sejak 10 minit yang lalu lagi, so jom la kita keluar!


----------------------------------------


MinJee membawa Donghae ke arcade..


Tempat apa ni? Kenapa kita kat sini? 


Duh? Kau tak pernah pergi arcade ke sebelum ni? kita kat sini untuk berseronok la! Jom!!
MinJee berkata dengan nada gembira, bagaikan budak berusia 10 tahun yang sedang berseronok.


Hampir kesemua permainan yang terdapat disitu mereka telah cuba.
Mereka gelak dan berseronok tanpa mengira masa, tidak peduli hal yang lain, apa yang mereka tahu pada ketika itu hanyalah ingin berseronok.


MinJee sendiri tidak sangka dirinya akan segembira begini, bersama Donghae.
Bagaikan susah untuk percaya, lelaki yang memalukannya pada hari pertama persekolahannya, merupakan seorang yang baik dan peramah. Dia gembira kerana berpeluang mengenali Donghae sebegini.


Donghae juga merasakan perasaan yang sama, tidak menyangka dia akan keluar bersama Minjee,
apabila bersama gadis tersebut sikapnya juga berubah, bukan jenis yang 'cool' seperti selalunya.


Apabila penat bermain, mereka keluar untuk medapatkan aiskrim.


Kau tau tak?
Minjee berkata sambil memakan berperisa coklat, aiskrim kegemaranya.
Aku tak sangka kau orang yang sebegini.


Donghae memandang Minjee perasaan ingin tahu.
Maksud kau?


Erm takde apa-apa la, aku just nak cakap aku gembira hari ni, thanks! sebab sanggup keluar denganku.


Aku pun! So? adakah ni bermaksud kita dah jadi kawan? Donghae menanya Minjee. namun dalam diam dia ingin menjadi lebih dari kawan.


Kawan? apa aku merepek ni? aku nak jadi lebih dari sekadar kawan, jauh lebih dari kawan. Bisikan donghae di hatinya.


Donghae menarik nafas, masih menunggu jawapan Minjee sama ada dia ingin menjadi kawannya ataupun tidak.


Well, wa're off with a bad start...
But i think we can pull it off. 
Minjee berkata, menerima pelawaan donghae yang ingin menjadi rakannya.


Ye ke?? baguslah! Donghae melompat kegembiraan. Dalam hati pula dia berkata Yes! atleast its better than nothing! Aku janji suatu hari nanti you will fall for me.


--------------------------------------


Donghae kembali ke rumahnya setelah selesai menghantar Minjee pulang.
Senyuman lebar terpampang diwajahnya apabila dia memasuki rumah.


Minjee.. Donghae tersenyum kembali, mengimbas kembali kenangannya bersama minjee tadi sebelum di buai mimpi yang indah.














Older Post | Newer Post
Confession

Assalamualaikum and Annyeong readers ! Welcome to my blog . The owner of the blog is Lee EunRa , 95-Liner .Best View on Google Chrome.
© All Rights Reserved .
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Meet me at :
Facebook | Twitter




Voice Out

Navigations

Myself Fanfiction Stories

Big Thanks
Template by : BellaDani
Design by : BellaDani
Header by : Bella
Best view by google chrome :) always be with you