Follow | Home
Bitchy Season
Final
Friday 16 December 2011 | 11:22 | 0 comments
--------------Heeyoung's POV--------------

"Pada masa dahulu terdapat sebuah kampung yang percaya akan dewa hujan, mereka akan korbankan seorang gadis yang berumur 17 tahun sebagai tanda kesyukuran mereka kepada dewa hujan pada setiap 17 tahun.
Pada suatu hari, gadis yang sepatutnya di jadikan korban telah melarikan diri dan bersembunyi di sebuah rumah pokok di kawasan pergunungan. Malang bagi gadis tersebut, rakan baiknya yang mengetahui tempat persembunyiannya telah memberitahu pendudukan kampung mengenai tempat rumah pokok tersebut, akibatnya gadis tersebut berjaya dijumpai dan dijadikan korban kepada dewa hujan. sebelum mati, gadis tersebut telah menyumpah rakan baiknya.


Aku percayakan kau, tapi kau sanggup buat aku begini! Aku sumpah kau tidak boleh menjejakkan kaki di bumi pada haru cerah lagi, kau hanya boleh keluar pada hari hujan, Dan aku juga bersumpah tiada siapa yang dapat melihat kau lagi, you will be forever alone. Kau tak akan melihat apa apa lagi selain daripada hujan. The curse will only be broken if the one who really loves you kiss you on the lips. Tepat pada waktu matahari hendak keluar. Kau hanya dapat melihat 'the one' pada masa aku dikembalikan di dunia, apabila aku dilahirkan kembali.

"Apa yang gadis tersebut tidak tahu, rakannya bukan sengaja ingin membunuh gadis tersebut, dia hanya ingin menolongnya. Semasa gadis bersembunyi dewa kematian ada berkata "sekiranya gadis tersebut tidak kembali, akan ku sumpah dia sehingga dia berharap dirinya mati, kerana tidak dapat menahan seksaan sumpahku." Bagi rakannya, adalah lebih baik sekiranya dirinya yang dikenakan sumpahan daripada dia terpaksa melihat gadis tersebut terseksa. Biarpun dia tahu akibat perbuatannya hanya akan membuatkan gadis tersebut benci akan dirinya."

"Tapi sekarang gadis tersebut dah okey dah, dia sudah mempunyai kehidupan yang baru, bersama-sama rakan yang baru, rakan yang tidak akan menyebabkan dia terkorban lagi, disebabkan dia aku berdiri di sini, aku kesiankan dia, kehidupannya pada masa lampau amat menyakitkan."

--------------Author's POV--------------

Myungsoo memandang ke arah tempat yang dipandang Heeyoung, Heeyoung sedang memandang seorang gadis biasa yang juga kebetulan adalah rakan sekelasnya, Eunjo, yang sedang rancak bersembang bersama rakan-rakannya. Selepas melihat ke arah Eunjo, pandangan Myungsoo beralih semula ke arah Heeyoung, senyuman dapat dilihatnya dari wajah Heeyoung, tetapi dia tahu, hati heeyoung punah, apabila melihat Eunjo sahabat baiknya, atau lebith tepat ex-bestfriendnya tidak mengenalinya, mahupun melihatnya.

"Myungsoo, saya rasa saya harus pergi sekarang, saya dah lega, akhirnya saya dapat melihat dia gembira, saya tidak rasa bersalah lagi kerana telah menyebabkan dia terkorban.."

"Jangan pergi!" Myungsoo memeluknya lalu mencium bibir Heeyoung, tepat-tepat pada waktu matahari keluar.

"Myungsoo!! tengok! saya tak hilang!! Awaklah 'the one'! awaklah yang telah telah berjaya mengakhirkan sumpahan ini." Heeyoung melompat semperti keanak-anakan, gembira akhirnya dia dapat menjejakkan kaki pada waktu cerah lagi, mampu melihat matahari bersinar terang.

"Heeyoung, saya sebenarnya, saya..." Myungsoo susah hendak mengucapkannya, hatinya berdebar-debar, ingin diluahkan tetapi mulutnya kaku, tidak bisa mengeluarkan kata-kata tersebut.

Heeyoung tersenyum memandang Myungsoo.
"I love you too" balas heeyoung sebelum sempat myungsoo meluahkan isi hatinya, kerana dia pasti, itulah yang ingin di ucapkan Myungsoo.

Myungsoo memandang ke arah Heeyoung, tersengih-sengih selepas mendengar apa yang di katakan oleh Heeyoung.

"Kali ni awak tak akan hilangkan diri lagi kan?" Myungsoo bertanya, hanya inginkan kepastian, biarpun dia tahu Heeyoung tidak akan menghilangkan diri lagi.

"Tak kan punya la" Heeyoung berkata kepada Myungsoo..

Myungsoo memeluk Heeyoung dengan erat...

"Heeyoung, You're my rain angel!"
"And Myungsoo, you're the one, the key to my heart.."

Older Post | Newer Post
Confession

Assalamualaikum and Annyeong readers ! Welcome to my blog . The owner of the blog is Lee EunRa , 95-Liner .Best View on Google Chrome.
© All Rights Reserved .
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Meet me at :
Facebook | Twitter




Voice Out

Navigations

Myself Fanfiction Stories

Big Thanks
Template by : BellaDani
Design by : BellaDani
Header by : Bella
Best view by google chrome :) always be with you